تبلیغات



۲۹ توصیه سلامتی برای بهبود کیفیت زندگی

سلامتی مهم ‌ترین سرمایه هر انسان و نعمتی غیر قابل جایگزین است، اما افسوس که انسان‌ ها در سن جوانی از سلامت خود غفلت می‌کنند و هنگام میانسالی و پیری به فکر آن می‌افتند که شاید دیر شده باشد و فرصتی برای سلامتی از دست رفته نباشد.

پس تا دیر نشده این توصیه‌های سلامت را بدقت بخوانید و به کار گیرید:

  • ۱- هر روز ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌ روی کنید و هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروی ضد افسردگی است.
  • ۲- هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بی ‌سر و صدا بنشینید.
  • ۳- هرگز از خواب تان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه ‌های تلویزیونی مورد علاقه ‌تان که شب‌ ها دیر وقت پخش می‌شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.
  • ۴- هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من … است.»
  • ۵ – با این سه «الف» زندگی کنید: انرژی، اشتیاق و احساس یگانگی.
  • ۶- نسبت به سال قبل کتاب ‌های بیشتری بخوانید و بازی ‌های بیشتری انجام دهید.
  • ۷- هر روز زمانی را برای دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید.
  • ۸ – با افراد بالا‌تر از ۷۰ ساله و نیز افراد کمتر از ۶ ساله وقت بگذرانید.
  • ۹- هنگام بیداری، رویا‌پردازی کنید.
  • ۱۰ – بیشتر از میوه ‌ها و سبزیجات تغذیه کنید.
  • ۱۱- چای سبز، مقداری زیادی آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایی روزانه ‌تان بگنجانید.
  • ۱۲- سعی کنید هر روز بر روی لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.
  • ۱۳- ریخت و پاش و آشفتگی را از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید.
  • ۱۴- انرژی خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفی یا چیزهایی که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژی خود را صرف جنبه‌های مثبت «زمان حاضر» سازید.
  • ۱۵- بدانید که زندگی مانند مدرسه است و شما برای یادگیری به اینجا آمده‌ اید. مسائل، جزیی از برنامه درسی است که ظاهر می‌شوند و از بین می‌ روند، درست مثل مسائل کلاس ریاضی، اما درس ‌هایی که از آن‌ ها یاد می ‌گیرید برای همیشه پا برجا می ‌ماند.
  • ۱۶- صبحانه را زیاد، ناهار را متوسط و شام را کم بخورید.
  • ۱۷- خودتان را جدی نگیرید، هیچ کس دیگر هم این کار را نمی‌کند.
  • ۱۸- لزومی ندارد که در هر بحثی برنده شوید، اختلاف نظر‌ها را بپذیرید.
  • ۱۹- با گذشته خود صلح کنید تا «حال»تان خراب نشود.
  • ۲۰- هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.
  • ۲۱- هیچ کس مسئول شادی و رضایت شما نیست به جز خودتان.
  • ۲۲- هر مصیبت یا ضایعه ‌ای که برایتان پیش می‌آید به خودتان بگویید: «آیا ۵ سال دیگر، این اتفاق اهمیتی خواهد داشت؟»
  • ۲۳- همه را به خاطر همه چیز ببخشید.
  • ۲۴- آن چه دیگران درباره شما فکر می‌کنند به شما مربوط نیست.
  • ۲۵- هر وضعیتی، چه خوب و چه بد، تغییر خواهد کرد.
  • ۲۶- هنگام بیماری، کارتان از شما مراقبت نمی‌کند، دوستان تان از شما مراقبت می‌کنند. تماس خود را با آن ‌ها حفظ کنید.
  • ۲۷ – بهترین اتفاق برای شما هنوز روی نداده است.
  • ۲۸-‌ به افراد خانواده‌ تان همیشه تلفن کنید و به‌ آن ها بگویید که به فکرشان هستید.
  • ۲۹- هر شب قبل از رفتن به رختخواب، جمله زیر را تکمیل کنید. «من امروز به خاطر … خوشحال و سپاسگزارم».
کانال اخبار آشپزباشی